Google Play’de Uygulama İçi Abonelik Dönemi Başladı
Google, uygulama geliştiriciler açısından önemli bir yeniliğe imza attı. Uygulama geliştiriciler için hayatta kalabilmek ve kar edebilmek için ilk akla gelen yöntem paralı uygulama üretmek. Ancak bir süredir iOS’ta bulunan ve kullanıcılara aylık ya da yıllık gibi belirli dönemlerde ödeme yapma fırsatı sunan paralı abonelik sistemi, artık Google Play’de de yer alacak.
Google’ın kullanıcıların önce deneyip ardından satın almalarına imkan veren, ayrıca güncellemeler ve ek gelirler sunan iş modeli uygulama içi faturalandırma sistemi, geliştiriciler için önemli bir gelir kapısı oluşturmuştu. Google uygulama geliştiricilere fayda sağlayacak başka bir modelini daha yayınladı.
iOS işletim sisteminde uygulama geliştiriciler için başarılı sonuçlar ortaya çıkaran sistemi kendi platformuna taşıyan Google, bu yeni hizmetini Android Geliştiricileri Blogu’ndan duyurdu. Blogda belirtilene göre her türlü oyun ve uygulama tipine uyarlanabilen sistemde, kullanıcıların abonelikleri otomatik olarak yenilenebilecek.
Yeni sistemde kullanıcılar abone olmak istedikleri uygulamayı satın almadan önce abonelik seçeneklerini ve fiyatlandırmayı belirleyebiliyorlar. Google Play, aboneliği bulunan kullanıcıların hesaplarını yönetiyor ve örneğin abonelik yenileme gibi durumlarda e-posta yoluyla bilgilendirme yapıyor.
Geliştiriciler uygulama içi abonelik sistemini müzik ve video içerikleri, oyun seviyeleri, başka bir içeriğe ulaşma veya e-dergi gibi süreli dergiler gibi alanlarda kullanabiliyor. Önümüzdeki günlerde birçok farklı uygulama geliştiricisi tarafından tercih edilmesi beklenen abonelik sistemi, Glu Mobile’ın popüler oyunu Frontline Commando’da çoktan kullanılmaya başlamış.
iOS işletim sisteminde uygulama geliştiriciler için başarılı sonuçlar ortaya çıkaran sistemi kendi platformuna taşıyan Google, bu yeni hizmetini Android Geliştiricileri Blogu’ndan duyurdu. Blogda belirtilene göre her türlü oyun ve uygulama tipine uyarlanabilen sistemde, kullanıcıların abonelikleri otomatik olarak yenilenebilecek.
Yeni sistemde kullanıcılar abone olmak istedikleri uygulamayı satın almadan önce abonelik seçeneklerini ve fiyatlandırmayı belirleyebiliyorlar. Google Play, aboneliği bulunan kullanıcıların hesaplarını yönetiyor ve örneğin abonelik yenileme gibi durumlarda e-posta yoluyla bilgilendirme yapıyor.
Geliştiriciler uygulama içi abonelik sistemini müzik ve video içerikleri, oyun seviyeleri, başka bir içeriğe ulaşma veya e-dergi gibi süreli dergiler gibi alanlarda kullanabiliyor. Önümüzdeki günlerde birçok farklı uygulama geliştiricisi tarafından tercih edilmesi beklenen abonelik sistemi, Glu Mobile’ın popüler oyunu Frontline Commando’da çoktan kullanılmaya başlamış.
Google Play’de Uygulama İçi Abonelik Dönemi Başladı
Reviewed by Oğuzhan Cabbaroğlu
on
5/25/2012
Rating:
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
YanıtlaSil