Türkiye’de İnternet En Çok Ne Yapmak İçin Kullanıldı?
Yapılan araştırmalara göre ülkemizde internet kullananların %80.9’u, daha çok sosyal medyayı aktif olarak kullandı.
Türkiye İstatistik Kurumunun (TÜİK) 2015 Nisan ayında yaptığı araştırmanın sonuçları belli oldu. Buna göre Nisan ayında bilgisayar ve internet kullanım oranları, 16-74 yaş grubu aralığında %54.8 (bilgisayar) ve %55.9 (internet) oldu. Erkeklerde bu oran sırasıyla %64 ve %65.8 iken kadınlarda %45.6 ve %46.1 oldu.
Türkiye’de her 10 evden 7’si internete erişme imkanına sahip. Ülke genelinde yapılan araştırmalarda bu oran Nisan ayında %69.5 olarak belirlenmişti. Geri kalan kısımdaki kişilerin evlerine internet bağlatmama sebebi olarak %59.5’i buna gerek duymamasını, %44.7’si interneti kullanmayı yeterince iyi bilmemesini ve %38.5’inin ücretlerin yüksek olmasını gösterdi.
Nisan ayındaki araştırmada evlerin %96.8’inde cep telefonu ya da akıllı telefon, %25.2’sinde masaüstü ve %43.2’sinde dizüstü bilgisayar bulunuyor.
İnternetin kullanım amaçları arasında ise ilk sırayı sosyal medya siteleri aldı. Yapılan araştırmalarda bu yılın ilk 3 ayında internet kullanan bireylerin %80.9’u sosyal medya üzerinden profil oluşturup mesaj gönderme ya da fotoğraf gibi içerikler paylaşmak için interneti kullanırken %70.2 oranındaki kişiler gazete ya da dergi okumak için, %66.3 oranındaki kişiler sağlıkla ilgili bilgi aramak için, %62.1 oranındaki kişiler de kendilerinin oluşturduğu web sitelerine fotoğraf, video, müzik gibi içerikleri yüklemek için interneti kullandı.
Kaynak: Webtekno
Türkiye’de İnternet En Çok Ne Yapmak İçin Kullanıldı?
Reviewed by Oğuzhan Cabbaroğlu
on
8/20/2015
Rating:
Hiç yorum yok